keskiviikko 25. tammikuuta 2012

Kiilloitus ja maalaus loppuun.

No niin, elikkäs nyt sain sitten variaattorin kopan tehtyä valmiiksi asti.

Kun olin saanut kopan hiottua 120:llä, hiominen jatkui vaiheittain seuraavasti.
180,240,320 jonka jälkeen suuri harppaus 800:seen vesihiontaan(tästä edespäin vain vesihiontaa), 1200(tähän loppuu ristiin hionta tyyli, jonka jälkeen hioin kaikki samaan suuntaan),1500,2000,2500 ja 3000.
Kun olin saanut hiottua työn halutun mukaiseksi, kiillotin sen vielä metal polish vahalla.

kuvassa kopan yläosa kiillotettu ja päällä metal polish vaha.

Hetken ihastelun jälkeen teippasin kiillotetun osan kokonaan maalaus valmiiksi.






Kun teippaus oli valmis, ruiskutettiin kopan päälle kaksi kerrosta happopohjamaalia.

Kun pinta oli kuivumassa, kävin sekoittamassa maalin. väriksi tuli citroenin värikartasta löydetty vihreä.
Maalia tuli myös kaksi kerrosta. kerrosten jälkeen ja hetken kuivumisen jälkeen otin teipit pois.

Ylemmässä kuvassa koppa odottamassa lakkausta.

Kuvassa koppa valmiina lakattuna.

Työ onnistui omasta mielestäni kaikenkaikkiaan hyvin.
Kyseessä ensimmäinen kiillotus sekä ruiskutus työ.

Suuri kiitos työn teon neuvoneille Hannu waltzerille, Jari Välkkyselle ja Tea Piippolalle!

Jos jäi kysyttävää niin kyselkää...yritän vastata parhaani mukaan.

2 kommenttia:

  1. Kopasta tuli todella erikoinen,hyvä idea ja hienoa jälkeä !!!!!!!

    VastaaPoista
  2. Kiitosta vaan. Toivottavasti ei ihan heti tuu samanmoista vastaan!

    VastaaPoista